Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Det finns ingen sanning - det finns bara åsikter

Av Den Gamle - 13 augusti 2008 09:29

Sverige, ett av Europas nordligaste utposter som vill vara så kontinentala. Jag vet inte varför många svenskar alltid hyllar det som alla andra har. Låt mig ge mig några exempel.


Ta en så enkel sak som att gå ut och ta sig en kaffe. Jag var ute med några jobbarkompisar häromdagen och skulle ta en fika. Jag ville ha vanligt svart kaffe i en mugg. -Näe dä har vi änte, men du kan ju ta en Americano. Jaha sa jag, ok då. In kommer det en liten kopp med starkt kaffe. Jag fattar här ingenting. Americano låter som om det kommer från AMERIKA. Jänkarnas kaffe är väl inte känt som något vidare, tro mig jag har varit där flera ggr. Om Amerikanskt kaffe kan man säga att "Its like making love in a canoe, its fucking close to water"  Annars finns det följande kaffevarianter att välja på:

Espresso

Macchiato

Latte Macchiato

Cappuccino

Café au lait

Caffè con ghiacce e latte

Caffè freddo

Lungo

Ristretto

Jag är inte på något sätt en bakåtsträvare, men nån jäv... ordning får det väl vara. Hur vi än vill vara det, så kommer vi aldrig att bli mer kontinentala.

 
 
Ingen bild

Råbärt

17 augusti 2008 11:56

Nä, man undrar varför den vanliga koppen kaffe måste utrotas till förmån av alla jävla nymodigheter??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Den Gamle - 16 april 2009 09:01

 Bloggen vaknar så smått ur sin dvala, men jag bloggar vidare på annan sajt. De som så önskar..hänger med.   http://karlkalkyl.wordpress.com/ ...

Av Den Gamle - 20 november 2008 13:45

Jag har inte haft lust att blogga, därför har bloggen gått i vinterförvaring. Vi får se om den tinar upp i framtiden. ...

Av Den Gamle - 3 oktober 2008 12:49

Sven Svensson, en utlandssvensk bosatt i USA, var till helt nyligen diagnostiserad som kroniskt deprimerad. Han använde flertalet receptbelagda anti-depressiva läkemedel, när läkarna plötsligt insåg att han inte alls var deprimerad. Han var svensk.  ...

Av Den Gamle - 23 september 2008 16:13

Titta då in på denna. En närstående bloggar om sport mest hockey/fotboll.   http://sargut.wordpress.com/ ...

Av Den Gamle - 23 september 2008 10:59

Människor är som får. Dit en idiot går, dit går också andra idioter. Om man vill att idioterna skall gå i en särskilt riktning, är det bara att vräka ur sig något nonsens som låter tvärsäkert, som de tacksamt sväljer (som till exempel en typisk Micro...

Ovido - Quiz & Flashcards