Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Den Gamle - 15 augusti 2008 21:47

Man har sagt mig att Mix Megapols musikutbud är bättre än den låter. Det är ju absurt att de spelar samma låtar om och om och om igen.  Jag har mailat och frågat utan att få svar varför det är så.  Det spelar ju ingen roll vem som håller i programmet, det är likförbannat same same ,but different . Jag har haft tålamod med den kanalen för att jag tycker Adam kallsing är bra, men nuuu står jag inte ut längre. Man blir väckt varje vardagsmorgon med att den där GRy skriiiker som en besatt att de har en gäst i studion. Overacting heter det på engelska.

Visst.. jag är kanske inte rätt målgrupp, men va fan. Släpp sargen & kom in i matchen.!

Nu har jag åldern inne att ratta över till 107,1, touché här kommer jag!

Av Den Gamle - 15 augusti 2008 14:04

Hämta på dagis.  Glädje och lite småprat med personalen om hur det varit under dagen. 
Så är det oftast  Men för en del föräldrar blir det mest problem som tas upp, vilket kan vara nog så jobbigt eftersom man som förälder är sårbar när det gäller ens barn. Särskilt om man inte själv uppfattar sitt barn som väldigt krävande eller busigt. Vår son är inne i en period ( 5 år) och han är lite av tänjandets kung vad gäller gränser och så. Inget konstigt iofs i den åldern. Men på dagis upplevs han som väldigt krävande, bråkar med alla barn enligt en fröken. De andra fröknarna säger ingenting, utan brukar utbrista -allt har varit bra idag. Då går man i den verkligheten tills nästa utvecklingssamtal. Då är det ridå igen.- Ja, säger HON då, vi vill ju inte att X X skall bli en stökig/ bråkig tonåring. Näe, det vill inte vi heller men dit är det ju 8 år.   Vår yngsta är en liten herre med en stark vilja, han är inte som många andra barn på det dagiset, som sitter som tända ljus och knappt säger halvsju på tilltal.

Jag känner att när "DEN" fröken  är kvar så drar jag mig för att prata, säger bara tack å hej för idag!

Av Den Gamle - 15 augusti 2008 09:11

Den rubriken tillägnar jag den smått hånleende domaren som dömde bort brottaren Ara Abrahamian igår. Det visar ju hur korrumperad sporten är, dags att städa ur liken som de gjorde i konståkningen för några år sedan.

Helt rätt av Ara att reagera som han gjorde, word Ara, WORD!


*

Det pågar ofta forumdisskusioner/insändare om dödsstraffets vara eller inte. Jag måste medge att där är jag tvestjärt, å ena sidan utbrister jag spontant ja, å andra sidan nej. För tänken är svindlande om den dödsdömde inte är rätt gärningsman/kvinna. Den som läst historien om Olle Möller vet vad jag menar. Dödsstraffet är inte avskräckande det visar alla undersökningar. Känslan för ett ja är ju den att "öga för öga" är det som gäller. Inlåsta för all eviget är det som återstår, när man begått ett bestialiskt dåd.( Läs Arboga fallet.)

*

Talkshowen Jerry Springer är ju helt sanslös, råkade hamna framför den igår. Förstår inte riktigt budskapet i den, men antagligen finns det inget. Möjligen då att det är ständigt människor som blivit bedragna av sin respektive partner. Det är ett jävla stohej från publiken, som verkar vara en aning förfriskade på alkoholhaltiga drycker. Sen är det ju den där dubbelmoralen i The Great land over there, alla får skrika vad de vill men censuren piper i ett, man fattar inte vad de skriker om.




Ovido - Quiz & Flashcards