Alla inlägg under juni 2008

Av Den Gamle - 30 juni 2008 09:35

Japp, vaknade med ett skrik ;-)! Måndag och det småregna lite. Masade mig ner till tunnelbanan för att vid min fasa se att gratistidningarna har semester. Skit oxå, nu blir resan lite längre. Metro och City är helt perfekt att läsa på tricken, man hinner ögna igenom blaskan innan man måste kliva av. I mitt fall tar resan ca 25 min.

Resa ja, tänk de stackare som endast har bussen att tillgå, till och från jobbet. Hur skall de ta sig till sina arbeten kan man fundera över. Har en arbetskamrat som bor i Nacka utanför Sthlm, och kan bara ta bussen. Cykel får det nog bli..

Andra pendlar mellan Sthlm & Norrtälje, de får det lite värre om de skall cykla. 6-7 mil tror jag det är mellan och!!


Känner mig rätt oinspirerad av att arbeta just veckan innan semestern.


in hoc signo

Av Den Gamle - 29 juni 2008 22:43

Efter mer än 40 år så lyckades till slut Espania vinna något stort i fotboll. vann mot tyskland med 1-0 i EM-finalen. Tyskarna hade en rejäl kvitteringschans i sista minuten, men blev felaktigt avblåsta för ruff. Dåligt beslut av domaren.

Så kan det gå när inte haspen är på!

Ja, se där. Där fick jag vatten på mitt kuvert!!

Nu är det natti..

Av Den Gamle - 29 juni 2008 21:37

Brödet smakade utsökt. Nu är det snart min tur att gå å knyta mig. Klockan är snart frasse och imorgon skall man gå de tunga stegen till jobbet. Håll ut, 5 dgr kvar.


Ser framemot torsdag då jag å några polare från förr skall dricka några pilsner och fira att rekreationen är i antågande. satt just och tittade på The Vicar from Dibbley på BBC Prime, det är nog den roligaste serie jag sett, snäppet bättre än Fawlty Towers..


Så forumskribenter und läsare:


Bis Morgen!!!

Av Den Gamle - 29 juni 2008 17:30

Familjen tar en eftermiddagssiesta, och jag som lider av Damplight måste då aktivera mig. Sagt och gjort, jag ska baka bröd, en solroslimpa som medförhoppning skall smaka familjen på läppen.


Likaså semestern består att små projekt på torpet i roslagen. Prio 1 denna sommar är att byta panel på ytterväggen som ligger i söderläge. Den är väldigt risig. Prio 2 är dito fönster på samma vägg. Ruskigt dåliga, håller inte ihop en vinter till.  Byggahus.se är en mycket bra sida jag ofta vänder mig till. Där finns ett forum där både glada amatörer som jag och proffs svarar på inlägg.


Näe, nu måste jag kolla jäsningen!


in hoc signo

Av Den Gamle - 29 juni 2008 14:38

Nu kommer sommaren med värme & hetta. Nu skall alla ut och grilla, smeta på sig kockosolja, flasha sig i linne runt Rålis.


Det går snart över, sommaren är som bekant rätt kort i Svedala! Det som skiljer svensk sommar från svensk vinter är att om sommaren är regnet lite varmare. En vecka till skall man knega sen är det 4 veckor med familjen ute på torpet, där vi för övrigt skall bygga ett hus till vad det lider. ock hinner vi inte det till i år.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur långt är strax?
 1 minut
 2 minuter
 3 minuter
 allt är relativt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards