Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Den Gamle - 24 augusti 2008 20:59

Av Den Gamle - 24 augusti 2008 20:47

Ett antal idioter ute på vägarna idag. Som alla dagar. Något jag aldrig gjort och aldrig kommer att göra är att riskera min och min familjs säkerhet i bilen genom att ligga  på en stående rostad mackas avstånd gentemot bilen framför i 110 km/h. det hände oss idag, att just en sån bilist MED BILBARNSTOL låg så nära i röva att om jag bromsat det ynnesta, så vore det en katastrof. FY fan för dessa tomtar.

Men nu är jag ute på hal is. Att kritisera en bilförare, man kan säga till en man att han är kass i golf, kass i sängen, liten snopp! men att säga att vederbörande inte kan köra bil, ve å fasa, då finns det risk för ditt liv & lem..

-Ad Interim

Av Den Gamle - 24 augusti 2008 20:41

Familjen var ida ute på en söndagsutflykt med destination Nynäshamn. Först tog vi svängen utmed den gamla vägen som anlades för OS seglingen 1912. Det är väldigt vackert där ute. Sen en fika, för att sedan promenera ut mot "den sista utposten". Ett underbar liten halvö med härliga klippor. Tog lite kort, tog ett par bullar drack läsk, myste.


-Ad Interim


Av Den Gamle - 24 augusti 2008 20:17

Ytterligare en intressant iaktagelse från mig, avd hur tänker INTE folk. Var och handlade för ett par dagar sedan på en stormarknad här i Bromma. Ok så här ser det ut på parkeringen: Folk har parkerar sina kundvagnar där för avsedd plats , så långt fine. Men det sanslösa är följande, nästa person och nästa och nästa fyller på vagnar så de står 4 meter ut från vagnarnas regnskydd eller vad man skall kalla det. Det är ju fan sjukt, den som ställer dit sina vagnar och ser att de upptar halva körbanan borde ju tänka.


-Ad Interim 

Ovido - Quiz & Flashcards