Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Den Gamle - 18 juli 2008 20:49

Läste idag om en invandrarkille på 13 bast som blev så illa slagen av ett gäng män på skarpnäcks fotbollsplan härom dagen. Nu ligger han på sjukan å mår rätt dåligt!  Många hävdar att det nästan uteslutande är invandrarungdomar som gör dessa handlingar!

Bullshit, det är även de så kallade ljushyade/ ljusskygga som gör dito. Att ett gäng män i 25 års åldern hoppar på en ensam 13 åring, borde vara belagt med spöstraff eller kanske stupstock på stortorget ? Män förresten? Knappast män, män gör inte sånt här. Bara fega cohones.


Skämmes tamigfan!


Av Den Gamle - 18 juli 2008 10:22

Igår så fyllde yngsta 5 år. Det känns som igår han föddes, det kännssjukt vad tiden springer iväg. jag tillhör den skara personer som är övernostalgiska, gillar den gamla tiden och framför allt Stockholm. När jag å min sambo häromdagen satt å snackade om när vi var i tonåren och allt var nästintill sorgfritt, det enda man behövde tänka på var vilka kläder man skulle ha på sig. handla mat, tvätta kläder, betala räkningar och oroa sig för räntan det fanns liksom inte. Nu när man ser sina barn växa upp, så är det i ett helt annat samhällsklimat. tuffare attityd runt om, ibland kan jag gråta en skvätt över när jag tänker på vad framtiden har för mina barn.


5 åringen blev iallafall supernöjd för alla leksaker, framförallt Blixten Mcqueen grejjerna. När dagis börjar så får han ett riktigt kalas med sina kompisar!!


Time
Don't let it slip away
Raise yo' drinkin' glass
Here's to yesterday
In Time
We're all gonna trip away
Don't piss Heaven off
We got Hell to pay

Ovido - Quiz & Flashcards