Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Den Gamle - 12 juli 2008 16:09

Min sambos ex som hon har 2 barn med, har alltid varit en struljocke. Jag träffade min sambo för snart 10 år sedan, och hennes ex är fortfarande en stolle i allas ögon. Han har inte brytt sig speciellt mycket om sina barn, ölen har kommit först sedan kanske barnen, om inte jobbet kommit emellan. Tills för ett år sedan, när han ringde upp min sambo och sa att hans nya tjej är gravid och han undrade hur länge man kan vänta tills abort är försent.

 Han hade panik, han vill inte ha något mer barn, det räckte med de 2 han redan hade, vilka han inte träffade så ofta. Dagen efter ringer han sina barn och berättade att de skulle få ett syskon?? Snabba vändningar detta. barnen blev glada som attan och tänkte att nu kanske deras pappa kommer skärpa till sig. Det hör till historien att deras pappa alltid lyckats hålla sig ovanför vattenytan med hjälp från släkt och vänner även om han varit inne på psykakuten ett antal ggr. Han har trots missbruket haft en räkmacka att tugga på. Pappan och nya tjejen fick ny lgh och det fanns plats även för barnen att bo där. Allt verkade ordna upp sig som det såg ut.


Nu är nya syskonet ca 4 månader gammalt och avgrunden öppnar sig igen, ölen tar över mer och mer och hans tjej lider av nån sorts psykos efter förlossningen..

Unga lider, inte en gång till att han försvinner ur deras liv. barn har en förmåga att glömma mycket och förtränga obehagliga minnen. Men faller han dit igen så tror jag att sparkapitalet gentemot honom är förbrukat.


Det gör att jag blir stressad igen, eftersom då brukar jag och min sambo tjafsa igen om deras förb...  farsa! Vissa får inte adoptera barn för de anses som olämpilga, men göka fram egna barn som far illa är det inga problem med.


Måtte inte han sabba ett barn till!


Ovido - Quiz & Flashcards